Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

30 Ogos 2012

Malam Merdeka TV Siar Cerita Hantu Pulak Dah....

 
Baru kejap tadi tengok tv, budak-budak tengah syok tengok tv. Rupanya cerita hantu, tu yang mata tak berkelip tengok tu. Patutnya malam merdeka ni, siarlah cerita lain yang ajak kita sama-sama menghayati kemerdekaan. Tak kiralah, drama ker, dokumentari ker, bual bicara ker, asalkan boleh ajak kita memperingati kemerdekaan. Termasuklah kita semua memperingati jasa-jasa pemimpin negera lepas yang telah banyak berkorban sehingga negera merdeka.
 
Kita sebagai anak cucu pemimpin ini, janganlah tak sedar diri kerana kemerdekaan itu bukanlah murah. Media memainkan peranan utama dalam memupuk kesetiaan dan kecintaan pada negara. Setakat cerita hantu malam Jumaat, tak boleh ker tangguhkan saja minggu depan untuk beri laluan pada pengisian kemerdekaan ?
 
SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KEMERDEKAAN NEGARA KE 55

7 ulasan:

  1. betul 2..kita kena ada semangat cintaikan negara..hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak tambah , Cintai negara ikut acuan Allah & Rasul saw. Konsert2 melampau tu tak payah lah, org bukan Islam bukannya suka sngat, dia org bole buat konsert khas sendiri dlm upacara depa sendiri. Org Melayu Islam yg lebih2.

      (ni agak2 Tuan Kadi tentu tak siarkan)

      Padam
    2. Tkasih Tuan Kadi kerana siarkan. & maaf le kerana persangka awal2.

      Kita semua mestilah bijak utk memilih pemimpin yg serious nakkan Islam.
      Mcm mana kita nak tau? Banyakkan lah dekati majlis2 ilmu, amalkan perintah2 Allah, hubungan dgnNya & sesama manusia, & seterusnya bnyakkan berdoa minta Allah ilhamkan/guide kpd kita puak2/pemimpin2 mana yg lebih utama nakkan ikut Islam di Msia ni. Allah lah tempat bergantung.

      (harap siarkan lagi ye Tn Kadi, ni kira dakwah juga)

      Padam
  2. Betul tu pak syeikh ininasik cerita hantu. Patutlqh orang melayu n orang islam sekarang perangai ngalahkan hantu.

    BalasPadam
  3. Ustaz nak tanya sikit...kita sambut ulang tahun negara mana pd tiap2 31 Ogos....kan ke Malaysia tahun 1963 baru ujud. Itupun Malaysia ujud bersama2 Persekutuan Tanah Melayu, Sabah dan Serawak. Mengapa kita tak sambut Kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu...saja dan bukan Malaysia.

    BalasPadam
  4. 31 Ogos 1957 Tanah Melayu merdeka dari penjajahan British. Itu adalah sejarah besar. Manakala 16 Sept 1963 ulangtahun kemasukan Sabah, Sarawak dan Singapura ke dalam Malaysia. Itu juga sejarah yang besar yang perlu diperingati.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.