Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

12 November 2011

Moto Kemalangan Depan Mata Saya

Semalam dalam jam 9.00 pagi saya lalu jalan di Simpang Renggam, depan sekolah. Tiba-tiba ada moto kemalangan dan pemandu tergolek atas jalan. Saya nampak sendiri kejadian tu. Nasib baik penunggang tu pakai topi keledar. Kalau tak, dah tentu kepala dia terhentak kat jalanraya.

Saya sendiri jadi saksi...
kereta Mercedes yang dipandu seorang wanita tu berhenti di tepi jalan. Nak kata dia salah berhenti di situ rasanya dia berhenti cara tak betul juga, dia sedikit menghalang simpang. Lepas tu tiba-tiba dari simpang tu, motosikal tu mengelakkan kereta yang rapat dengan simpang tu dan hilang kawalan terus terjatuh. Saya nampak kepala dan bahu dia terhentak di jalanraya. Rasanya moto dipandu laju. Nasib baik tak cedera parah. Rasanya moto itu tak melanggar kereta lansung.

1 ulasan:

Dipersilakan komen.