Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

29 Januari 2010

Bas Pecut 170 kilometer sejam ?


Sebuah akhbar harian cerita, sebuah bas dipandu 170 kmj. Betul ke tidak sampai 170 kmj ni ? Boleh ke keupayaan sebuah bas ekspres catat kelajuan sebegitu ? Kereta 2000 cc pun belum tentu boleh catat kelajuan sebegini. Kalau boleh pun, pemandu tak berani bawak sebegitu laju. Pada saya taklah sampai 170 kmj. Mungkin 150 kmj saja, itupun di lebuhraya.

Tapi kalau betullah 170 kmj, sekali jer le saya naik bas tu. Dalam bas pun saya dah telefon syarikat tu. Lepas tu tak naik dah bas macam tu.

4 ulasan:

  1. salam ustaz, di sebabkan kita tidak pasti kesahihan mgkn x tau keupayaan sebenar sesebuah bas ekspres tersebut. kereta eelobor hanya 1500cc dan tidak pernah di ubahsuai (standard) tp tetap dpt mencapai 160kmsj. itupun di lebuhraya & masih ada ruang utk tekan pedal minyak (cuma eelobor tak berani). Mungkin boleh pecut 170kmsj cuma bergantung kepada keberanian. selepas kawan baik mati eksiden, eelobor pn kini tidak lagi berani memecut laju (termasuk pernah kena speed trap).

    BalasPadam
  2. Salam

    Akhbar mana ya? Nak baca detail. Macam mana dia tau bas tu pecut 170kmj? Dia guna speedtrap atau dia ekori bas dari belakang, atau bas tu cucuk dia yang pad aketika tu berada di depan? Dalam kedua-dua hal, sama-sama lari 170kmj tu.

    BalasPadam
  3. khayalkhayal.... akhbar utusan 29 Jan.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.