Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

23 April 2011

Anak Dara Suruh Tanya Isteri Lelaki Tu, Sanggupkah Bermadu...

"Ustaz boleh tolong tanya isteri lelaki itu tak. Tanyakan, sanggupkah kalau suami dia nikah lagi satu". Kata anak dara tu.

Anak dara tu umur 30 tahun, sebelum ini pernah putus tunang 4-5 tahun lepas dan masih belum berpunya. Dia mintak saya tanya sebab dia berkenan dengan lelaki tu 40-an, kerja di jabatan yang sama, pejabat berlainan. Cuma dia takut kalau isteri 40-an lelaki tu marah.

Amboi... soalan macam ni suruh kita tanyakan ker ? Kenapa tak tanya sendiri ?

4 ulasan:

  1. Salam ustaz...

    sj la nak menyampuk..
    gamaknya la...
    zaman skrang ni...
    suami org..lebih berkualiti drpd si bujangan...

    BalasPadam
  2. lelaki dah kahwin lebih stabil juga. dulu-dulu orang perempuan sanggup hidup susah.Brtapak-tapak nak bina hidup rumahtangga. Perempuan sekarang dah tak ramai camtu. Tanyalah sesapa ada ke nak kahwin dengan yang kerja rendah. Orang lelaki yang dah berkahwin nampak lebih matang dan stabil. KOt mana pun kalau dah nikah, jodoh dialah..nak kata apa..usaha jadi baik sudah..huhu benda cakap senang tapi agak gak mesti susah nak buatkan?

    BalasPadam
  3. Kalau isteri kepada lelaki tu benarkan apa salahnya...izinkan suami tu berpoligami.
    Daripada mereka melakukan maksiat - hubungan terlarang lebih baiklah mereka bernikah.

    Cuma masalah nafkah zahir(makan minum) ada sikit problem kerana mungkin lelaki tu kurang mampu, sebab gaji kecik - Kalau anak dara tu sanggup halalkan menanggung sara untuk diri sendiri(redha) itu dikira rezeki lah.
    Pasal nafkah batin - usah tanyalah, semua lelaki memang teramatlah suka dan amat2 lah sanggup. Ha ha ha...

    BalasPadam
  4. Salam saya pun ada niat juga nak tanya ada akak nie, sanggup ke bermadu dengan saya, masalahnya saya bukan umur 30 an, baru 22 tahun, ada terserempak dengan kakak tu, tapi tak jadi tanya.. saya tak berdating pun dengan suaminya, cuma sama dengan situasi "anak dara" di atas, entahla, dah jatuh cinta.. umur kakak tu dengan dia dalam lingkungan 30 an, anak pun kecil lagi, nak buat macam mana?

    BalasPadam

Dipersilakan komen.