Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

13 Mei 2010

POLIS TUMPASKAN GENG PECAH RUMAH

JOHOR BAHRU: Polis menahan dua lelaki yang dipercayai terbabit dalam sekurang-kurangnya tiga kes samun dan pecah rumah di sekitar bandaraya selepas menyerbu sebuah rumah di Kampung Semangat, Kempas, di sini, Sabtu lalu. Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, berkata kedua-dua mereka ditahan kira-kira jam 1 tengah hari selepas polis menerima aduan dari seorang peniaga mengenai kejadian pecah masuk di pejabatnya di Taman Perindustrian Maju Jaya, di sini, pada jam 9 pagi, hari yang sama.
 
"Dalam kejadian itu peniaga tersebut mengalami kerugian kira-kira RM10,000 selepas kehilangan sebuah komputer riba dan wang tunai," katanya di Pejabat Polis Kontinjen Johor, di sini, hari ini.
Beliau berkata, bertindak atas maklumat polis berjaya mengesan kedua-dua mereka yang terbabit, yang terdiri daripada seorang lelaki rakyat tempatan dan pendatang asing tanpa izin, bersembunyi di dalam sebuah rumah di Kempas.

Katanya, selepas diperiksa polis menemui pelbagai barang yang dipercayai hasil samun dan peralatan pecah masuk termasuk tiga telefon bimbit, tiga parang, dua komputer riba, satu set kunci, dua kuku kambing, tiga alat pemain video, tiga jam tangan dan empat alat pemotong besi.

Mohd Mokhtar berkata, kedua-dua lelaki yang tidak mempunyai rekod jenayah itu kini direman sehingga Sabtu ini dan disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.