Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

21 Januari 2010

MATI LEPAS TUNJUK HEBAT DEPAN MAKWE



LANGKAWI: Seorang lelaki warga Itali yang cuba menunjukkan kehebatan berjalan atas batu besar licin kepada teman wanitanya maut dengan kepala dan perutnya pecah apabila dia terjatuh di Air Terjun Telaga Tujuh, Pantai Kok di sini, petang kelmarin.
Mangsa yang dikenali sebagai Chiarani Andrea, 33, dan teman wanitanya, Boniolo Erika, 32, juga berasal dari Itali tiba di pulau ini Khamis lalu untuk bercuti dan menginap di sebuah hotel di Pantai Tengah serta dijangka pulang ke negara asal petang semalam.


Ketika kejadian jam 4.30 petang itu, Andrea yang teruja dengan keindahan dan kesejukan air terjun berkenaan dilihat berjalan di atas batu besar sebelum tergelincir dan jatuh pada ketinggian 65 meter. Difahamkan, kepala, perut dan tempurung lutut mangsa pecah manakala beberapa helai rambutnya melekat pada batu tempat kepalanya terhempas. Pegawai Penjaga Bomba Langkawi, Ishak Hashim, berkata sebelum kejadian mangsa bersama teman wanitanya pergi untuk menikmati keindahan alam dan bermandi-manda di kawasan perkelahan popular itu.

“Dia gagal mengawal imbangan badan selepas tergelincir ketika cuba menyeberangi di kawasan berbatu besar di tingkat paling atas yang licin dipercayai disaluti lumut.

“Mangsa terjatuh pada ketinggian 65 meter sebelum mayatnya ditemui dalam keadaan tertiarap. Mayat mangsa dihantar ke Hospital Langkawi (HL) untuk bedah siasat,” katanya ketika ditemui di pekarangan bilik mayat HL, di sini, semalam.

6 ulasan:

  1. pernah ke tempat tu,cantik...tp tak la mandi...
    hmm..pasti gf mamat tu trauma pas ni...

    BalasPadam
  2. Sudah tersurat begitu...

    peristiwa tu sekadar penyebab saja...

    BalasPadam
  3. ngeri nye care die mati
    kepale,perut sume pecah..

    BalasPadam
  4. kasihan..dah ego nak buat mcm mana..tapi takdir..:)

    BalasPadam

Dipersilakan komen.