Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

07 April 2011

Anak Luar Nikah kena Tangkap Khalwat

Gadis 20-an ditangkap khalwat di rumah sewanya bersama pakwenya umur 20-an. Lepas ditangkap, mereka rancang nak nikah segera. Tapi ingat, nikah pun tindakan kes khalwat tetap diteruskan.

Bila nak buat permohonan nikah, terbongkarlah yang dia adalah anak luar nikah, iaitu hasil zina ibu dan bapanya sebelum nikah. Ini terbukti dengan surat nikahnya berbintikan Abdullah, bukan berbintikan bapanya.

Bermakna, perbuatan gadis ini dengan pakwenya, mengulangi perbuatan ibu dan bapanya lebih 20 tahun lalu.

5 ulasan:

  1. betul ke ustaz? zina ni akan menjadi masalah keturunan, Kalau bapa berzina, anak juga akan berzina dan tak kan abis selama 7 keturunan.

    Betul ke?

    BalasPadam
  2. Tak betul.... Ramai lagi anak luar nikah yang baik-baik dan tak terlibat dengan perkara tidak bermoral seperti ini.

    BalasPadam
  3. saya tak ingat sape yang cakap benda ni. tapi terima kasih..betul cakap ustaz..ramai lagi anak-anak luar nikah ni baik2 dan soleh. :)

    BalasPadam
  4. asalamualaikum ustaz...saya duduk rumah berkongsi tp bilik berasingan la...tp saya tahu ada pasangan yg bersekedudukkan.... saya sebenarnye xnk ambek tahu...tp sy xnk turut bersubahat...apa hukumnya saya sekiranya sy xambil tindakkan ustaz..?jika sya ambek tindakan...mereka semua akan tahu saya yg buat riport...saya xnk ada masalah dengan mereka semua....jd ape yg perlu sya buat ustaz....bersalahkah saya jika sy mendiamkn diri demi keselamatan diri sy sendiri...?

    BalasPadam
  5. Pada pendapat saya, zina ada kaitan juga dengan keturunan jika langkah2 'menjauhi' zina tidak dibuat dengan segera oleh orang2(keturunannya) yang mahu bertaubat nasuha.
    Jika langkah pembetulan telah dibuat, anak2 zina tadi akan menjadi orang yang baik2 (anak soleh), kerana bukan mereka yang bersalah, tetapi ibu-bapa mereka yang melakukan zina tadi yang bersalah dan berdosa besar!

    BalasPadam

Dipersilakan komen.