Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

21 Januari 2011

Suami Kata Dia Semuanya Betul, Tapi Tak Mahu Hadir Sesi Rundingcara


"Tuan Kadi, saya tak salah. Isteri saya buat cerita tak betul pada saya". Kata lelaki tu dalam perbualan telefon.

"Encik berapa kali dapat surat panggilan kaunseling ?" Tanya saya.

"Dah dua kali dapat surat, tapi saya tak mahu pergi, saya tak salah, buat apa nak pergi". Kata lelaki tu lagi.

"Okey encik, jangan macam tu. Lebih baik encik datang dan hadir sesi rundingcara tu. Nanti apa-apa encik nak terang, boleh terangkan pada pegawai tu. Kalau encik tak datang, nanti cuma dengar cerita sebelah pihak saja. Lebih baik encik datang". Kata saya.

"Tapi saya kerja payah nak cuti. Hari Ahad pejabat kadi tutup, macam mana saya nak datang" Kata lelaki tu lagi.

Inilah Kehidupan

Beginilah cerita masyarakat. Lelaki ni cerita macam dia semuanya betul, tapi dipanggil untuk sesi kaunseling, mengelak dan beri pelbagai alasan pulak. Lepas tu kata  macam-macam pasal isteri dia, macam dia saja yang betul. Kalau yer pun kata dia yang betul, datanglah, apa yang takut.
Patut ker macam ni ? Ingat dapat surat panggilan tu macam bergurau ker ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.