Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

19 Oktober 2009

BERAKHIRNYA AIDILFITRI

Hari ni 30 Syawal, hari terakhir syawal,ada beberapa rumah terbuka yang saya tak sempat pergi. Begitulah meriahnya hari raya di Johor, puasa sebulan, raya pun sebulan. Ada yang dah terlajak, syawal dah habis pun nak buat rumah terbuka juga. Baru saya ingat, Jumaat ni ada kawan saya sms ajak jamuan, takkanlah nak buat jamuan kawin lagi kot.

Berakhirnya syawal, habislah rumah terbuka. Sebulan ni banyak jemputan dan makan takde kawal-kawal punya. Rumah saya pun tak putus-putus orang ziarah, masa takde kat rumah pun ada orang nak datang. Itulah namanya rumah kadi, ramai orang nak ziarah. Tahun lepas, saya pendakwa syarie, taklah seramai ini yang datang. Ada juga yang nak datang, saya tahan, saya kata jumpa saya di kedai mamak saja, bukan apa, taklah sibuk nak masak. Sana pulak boleh berbual sampai pagi, ada tv skrin besar dan ada pelayan tangan berbulu.

1 ulasan:

Dipersilakan komen.