Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

09 Oktober 2010

DVD Lucah Menimbun Dirampas

JOHOR BAHRU – Lebih 23,000 cakera padat digital (DVD) lucah selain pelbagai filem tempatan dan antarabangsa cetak rompak bernilai kira-kira RM130,000 dirampas di Pasar Borong Pandan, di sini, kelmarin.

Serbuan khas yang dijalankan pada jam 8.30 malam itu disertai sepasukan 34 pegawai dan anggota Bahagian Kawalan Filem, Kementerian Dalam Negeri (KDN) Cawangan Johor bersama Perbadanan Kemajuan Filem Malaysia (Finas) Wilayah Selatan.

Serbuan itu turut menahan pemilik tujuh premis dianggap sebagai lubuk menjual DVD haram tanpa perakuan B yang berdegil meneruskan perniagaan walaupun sudah empat kali diserbu kerana melakukan kesalahan sama.

Ketua Cawangan, Bahagian Kawalan Filem Johor, Mohd Nashuddin Daud berkata, ketika serbuan dijalankan penjual yang sedang leka melayan pelanggan sekali gus tidak sempat untuk melarikan diri.

Menurutnya, serbuan itu dijalankan hasil maklumat orang awam yang diterima oleh pihaknya diikuti risikan sejak beberapa hari lalu untuk memastikan dakwaan berkenaan benar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.