Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

28 Oktober 2010

Perempuan Umur 14 Tahun Mengandung Luar Nikah


Perempuan umur 14 tahun sedang mengandung luar nikah dalam 5-6 bulan dan dalam proses nak nikah dengan teman lelakinya. Perempuan ni dah berhenti sekolah sehingga tingkatan satu saja. Lelaki pula masih belajar di sebuah kolej,umur awal 20-an.

2 ulasan:

  1. hadui! Mcm2 masaalah remaja melayu Islam kita nih. Penyelesaian kahwin mmg 'agak mudah' tapi mcm mana lelaki tu nak tanggung nafkah isteri dan anak2 nanti sedang dia sendiri masih belajar?

    BalasPadam
  2. Askum Ustaz, saya nak tanye berkenaan "Hukum pernikahan kali kedua". Saya telah bernikah selama 2 thn dgn pasangan saya menggunakan nama sebenar kami. Awal tahun ini kami telah berpindah ke Sabah dan menetap di rumah ibubapa saya, Dalam tempoh tersebut keadaan ekonomi kami tidak stabil membuatkan ibubapa saya risau. Ibubapa saya telah berjumpa dukun untuk melihat keadaan kami. Dukun itu berpendapat punca kejadian disebabkan oleh nama kami yg tidak sesuai dan menyarankan supaya kami bernikah semula dgn menggunakan nama yg lebih baik.Apakah pandangan uztaz dalam hal ini? Saya berharap Uztaz dapat membantu kemelut ini. Sekian terima kasih.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.