Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

23 Oktober 2010

Kluang Hujan Dari Pukul 5.00 Petang Tadi

Kluang hujan dari jam 5.00 petang tadi, sekarang jam 10.15 malam masih belum berhenti lagi. Dah 5 jam tu. Hujan kekadang lebat, kekadang renyai tapi tak berhenti dari tadi. Nampaknya sekarang dah nak masuk November, musim hujan. Inilah musim jualan payung dan viper kereta meningkat. Penjual cendol dan air batu tepi jalan merosot. 

Sebab apa saya cerita pasal cendol pulak ? Tadi pukul 5.00 cadang nak pegi pekan Chamek minum cendol, bila hujan turun tak jadilah. Sekarang masih terbayangkan cendol ni, macam tak boleh tidur pulak tak dapat makanan yang kita nak. Tak apalah, saya tayangkan gambar cendol saja, mudah-mudahan tengok gambar dapat menghilangkan kerinduan. Ishhhh.... macam orang tengah bercinta pulak.

Tahun 2007, Kluang dan beberapa daerah di Johor banjir besar. Dulu kalau kata banjir besar, teringat kita negeri di Pantai Timur saja, sekarang tak lagi. Malah banjir yang paling lama adalah 'banjir termenung' dan ramai yang termenung memikirkan banjir tak surut-surut di Batu Pahat tahun 2007.

1 ulasan:

  1. musim hujan..??? jgn risau..sy ada jual payung..hehe.. payung botol..senang nak bawa ke mana saja....opss..
    wowww cendol ya (*_*)... memang minat sekali..tapi yg paling sedap buat masa ni..yg makan di mersing...kalau balik mesti gi beli... ^_^
    moga ustaz pas tgk gambar cendol dpt la tdr dgn lena...selamat malam.... (^_^)

    BalasPadam

Dipersilakan komen.