Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

21 Disember 2009

Lain Kali Jangan Gaduh Dengan Imam


Beberapa hari lepas, datang seorang lelaki yang anak perempuannya nak nikah tak lama lagi. Masalahnya dia tak mahu imam di kawasannya menikahkan anaknya. Bila saya tanya sebabnya, dia kata dia lebih rapat dengan imam yang lagi satu yang juga jurunikah. Tapi masalahnya, imam itu bukan kawasannya.

Saya sengaja tak benarkan, saja-saja pada mulanya, nak biar dia beri alasan yang kuat. Rupanya dia memang nak juga dengan imam yang seorang lagi tu. Lepas tu, barulah keluar cerita yang dia ada gaduh dengan imam kat kawasannya itu. Gaduh pasal apa, tak payahlah nak cerita.  Bila saya dengar cerita darinya, rupanya sebab perkara kecil saja yang sepatutnya tak payah gaduh-gaduh.

Sekarang, anak nak nikah, cari imam juga. Perkara ini saya dah selesaikan. Cuma lain kali kepada orang lain, janganlah gaduh atau cari gaduh dengan imam. Suatu  hari nanti imam tu juga yang akan nikahkan anaknya.

Satu perkara lagi yang kita semua mesti mau ingat, nanti kalau meninggal dunia, tak mustahil imam tu juga yang jadi imam solat jenazahnya.
PESANAN PENAJA...JANGANLAH GADUH DENGAN IMAM

2 ulasan:

  1. Bukan dengan imam jer...kalu bleh dgn sapa pun jangan gaduh.. hehehe..pesanan penaja iklan kedua..:D

    saya mana leh gaduh dgn imam Bang.. Imam tempat saya tu dah jadi ayah angkat anak2 saya..
    nanti anak2 semua pulaukan saya, pakat2 pi tido umah Imam tu plak.. susah ler saya...
    hehehehe...saja masukkan iklan... tapi kisah benar lerrr...

    BalasPadam
  2. TUAN KADI,

    SAYA ADA KEMUSYKILAN. IMAM MASJID BOLEH NIKAHKAN ORANGKAH PADAHAL MEREKA NI TAK DITAULIAHKAN SEBAGAI JURUNIKAH PUN?

    YANG BENAR,

    MAL +60128624623
    KETUA SINDIKET PENIKAHAN LUAR NEGARA (SPLN)

    BalasPadam

Dipersilakan komen.