Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

31 Disember 2009

Harga Gula Naik 20 Sen


Gula naik 20 sen mulai esok


PUTRAJAYA: Kerajaan akan menaikkan harga gula di seluruh sebanyak 20 sen mulai esok, kata Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Md Zain Md Dom, sebentar tadi. Ketika ini, harga gula di pasaran tempatan adalah RM1.40 sekilogram. (Berita Harian)

9 ulasan:

  1. Baguslah, sampai bila kerajaan nak tanggung semua subsidi bg kita semua. Kalau kita mampu utk menanggung sekali, apa salahnya. Rokok yg berharga lebih drpd itu ramai antara kita pun bole beli tnpa merungut. Topup telefon pn seminggu sekali. Bil Astro yang pakej mahal pun mampu bayar. Masalahnya, sblm nie mcm pernah dgr utk tidak menaikkan harga. Nampaknya tidak berkekalan janji tersebut.

    BalasPadam
  2. bagus amalan ekonomi pasaran sempurna..

    BalasPadam
  3. adakah harga makanan & minuman akan naik juga selepas ini??? kita tunggu & lihat...

    BalasPadam
  4. org umah saya buat kuih utk jual kpd peniaga pasr mlm, camne?? kos meningkat, hrga kita masih camtu gak. tolak kt peniaga 4 kpg singgit dpt la lbh kurang 8 sen skpg. ermmm. teringat manifesto PRU18. SELAMAT. AMAN. MAKMUR. selamat ke? aman ke? makmur ke.

    kpd eelobor, saya x merokok, saya xde astro, ada anak 3 yg sekolah dan msih menyusu je. tapi alhamdulillah. rezeki Allah bg msih blh btahan.

    Abu Umar

    BalasPadam
  5. Pergi kedai tanya gula ni stok lama ke baru? Kalau lama kena harga lama la. Lalatu juga dia akan kata stok baruuuuu...

    Selamat Tahun Baharu..
    Hari Pertama Gula Naik..
    Hari Kedua Minuman Naik..
    Hari Ketiga Kuih Naik...
    Hari keempat dan seterusnya...apa lagi yang naik??????

    BalasPadam
  6. Saya amat bersimpati kepada orang yang terasa atau tertekan dengan kenaikan harga gula ini seperti peniaga dan golongan berpendapatan rendah. Kepada orang lain seperti saya mungkin tidak terasa sangat dengan kenaikan ini. Pihak berwajib mungkin perlu membuat tindakan susulan akibat kenaikan ini untuk berlaku adil kepada semua.

    BalasPadam
  7. seperti biasa, kerajaan 1 Malaysia akan berkata: kenaikan gula tidak akan membebankan rakyat. ayat skema yg selalu kita dengari drp menteri KPDNHEP...

    BalasPadam
  8. kepada saudara tanpa nama,

    mungkin bagi peniaga seperti anda akan begitu terasa. Insya Allah, semoga Allah murahkan lagi rezeki saudara. Kebiasaan bila harga gula naik, harga minuman di sesetengah kedai akan turut naik. Harga gula naik 20sen 1 kilogram, boleh di buat utk berpuluh² cawan. Namun harga minuman secawan pun akan turut sama naik dengan nilai kenaikan bg sekilogram

    BalasPadam

Dipersilakan komen.